søndag 12. mai 2019

Årets krukkehage tar form

Årets krukkehage begynner å ta form. Jeg begynner å lande på hvor jeg vil ha samling av krukker. Jeg synes det er fint når flere står sammen. Jeg er ikke helt i mål enda, flere krukker skal plantes i og noen stiklinger fra i fjor skal bytte krukker. I år skal jeg ha enda flere stauder i krukker, slik at de kan overvintre fra år til år. Jeg har forkultivert noen og også kjøpt noen barrotstauder. Jeg har også lyst på balkongkasser til å henge på gjerdet mellom de to krukkene med humle. I balkongkassene vil jeg ha blodbeger jeg har sådd i år. I den flettede ampelen som du ser på et av bildene er det blodbegere som har overvintret ute. Jammen godt at jeg ikke tømte den i høst. Jeg har også noen krukker som trenger et malingsstrøk. Det kunne vært fint med noen fargeklatter i form av krukker i friske farger. Får se om det blir i år eller et annet år.

Har du krukker i hagen eller på balkongen?















2 kommentarer:

  1. Jammen har du mange krukker som skal fylles.Jeg synest også det er fint når flere står sammen, men jeg er ikke alltid like heldig med det jeg har plantet i dem. Heldigvis går det an å gjøre endringer i løpet av sommeren.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er kjekt å kunne endre :) Det meste av det som står i mine nå er trær, busker og stauder som overvintrer. De eneste sommerblomstene jeg kommer til å ha i krukkene i år er stemorsblomstene jeg bruker som bunndekkere. Jeg er litt spent på om staudene jeg har sådd i år vil trives i krukkene og klare å overvintre i dem.

      Slett