søndag 7. april 2019

Vårrengjøring i hagen

Denne uka har det handlet om rengjøring i hagen. Med finvær og gode temperaturer var det bare å kaste seg rundt. Onsdag vasket mannen terrassen og toppbordene på blomsterkassene. Torsdag var det dagen for grønskekverk og sopp- og algedreper. Det siste ble kun brukt på toppbordene på blomsterkassen sammen med grønskekverk, så nå er toppbordene der klare for et malingsstrøk. Grønskekverk ble også brukt på belegningsstein og mur. Allerede  dagen etterpå så vi hvor effektiv den var. I går oljet jeg terrassen. Det var sol og varmt mens jeg holdt på, så det tørket og fort og jeg rakk to strøk. Nå gleder jeg meg til å få på plass møbler og krukker. Møblene som trenger det skal få seg en vask og så må jeg tenke ut hvor krukkene skal stå. Greit å slippe å flytte rundt på de største krukkene mer enn nødvendig.  

Dagen etter oljing:

Etter vask og før oljing:

Før vask og oljing:

Etter grønskekverken har virket:


Før grønskekverken ble tatt på:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar