søndag 11. august 2019

Glimt fra krukkehagen i august

Jeg blir mer og mer fornøyd med å ha planter i krukker og synes det er kjekt å kunne flytte dem rundt og gruppere dem på forskjellig vis. Noen krukker har fått samme plass som tidligere år og noen har fått nye plasser. Jeg liker godt  å ha sommerfuglbusken rett utenfor stuevinduet vårt. Nå kan vi følge med på det summende livet i den innenfra også. Syrinhortensiaen står den pleier å stå fordi vi da kan nyte synet av den både når vi er ute og når vi sitter i sofakroken inne. I år prøver jeg alunrot i krukker for første gang og er spent på å se hvordan det går gjennom vinteren. Jeg sådde også fire forskjellige slag stauder inne i vår som skal teste ut livet i krukker i vinter. Målet mitt er å ha flest mulig krukker som ikke må tømmes når høsten kommer, men noen vil det jo være. Skaugumbegonia har jeg for første gang i år, Den skal selvfølgelig få komme ut av krukka før frosten kommer. Blodbeger måtte jeg bare teste ut igjen og det blir nok flere år med det.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar