søndag 7. oktober 2018

Høstlig blomsterdekorasjon

Jeg er godt i gang med å forberede vårens konfirmasjon og denne dekorasjonen er en øvelse til det. Floriss Bystasjonen har hatt noen lave blomsterdekorasjoner til salgs som minner meg om blomsterenger og jeg har tenkt at de vil passe godt på konfirmasjonsbordet. Jeg tenkte også at jeg har lyst til å lage dem selv og da var det greit å øve litt først. Fredag hentet jeg noen skåler jeg hadde bestilt på Floriss og da kjøpte jeg med meg gerbera og krysantemum som du ser brukt i dekorasjonen. I dekorasjonen har jeg også brukt oransje ringblomster fra hagen og litt kvister av pyramidelyng. De tre litt høye og bustete oransje blomstene er gjenbruk av en bukett jeg fikk av mannen på bryllupsdagen vår i september. I bunnen av dekorasjonen har jeg oasis. Jeg brukte spisepinne for å få blomstene nedi uten å brekke stilken eller ødelegge blomstene. Fungerte supert det.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar