onsdag 23. mai 2018

Kjøkkenhage i blomsterkasser

Det spirer og gror i kjøkkenhagen. Etter at bildene ble tatt i helga ble det plantet litt mer.  Vi var på et plantesenter da barna så jordbærplanter og spurte om å få det. Og det kunne jeg ikke si nei til. Jeg hjalp dem med å plante jordbærplantene og fikk flyttet litt på rabarbraspirene mine slik at de kan stå i blomsterkassen en stund til. Jeg regner med de kan stå en stund sammen med jordbærplantene før de bli store og må flyttes på. Vi har ikke helt bestemt oss for hvor vi vil ha dem. I blomsterkassene har vi litt forskjellig: erteblomster, ringblomster, paprika, reddiker, to typer gulerøtter, gul løk som jeg har sådd, ramsløk, agurk, rabarbra og jordbær. Reddik og ramsløk er det som foreløpig er klar. Ramsløken får også i år stå å være dekorativ. Reddik og gulerøtter kommer nok aldri nær komfyren. Tanken er at barna skal kunne høste, skylle og spise dem slik de er.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar