tirsdag 10. april 2018

Klargjøring i hagen

I helga fikk jeg gjort klar blomsterkassene til såing og planting. Nå må jeg bare planlegge hva jeg vil ha hvor. Jeg har paprika- og løkplanter som er foklutivert og så har jeg planer om å så reddiker, gulrøtter og rabarbra rett i kassene. Mulig vi sår noen gulerøtter inne også for moro skyld. Rabarbraen vil nok få ny plass etter hvert. To typer stangbønner er sådd inne sammen med erteblomster. Jeg venter på at de skal begynne å spire. Noen spiselige blomster skal også få plass i blomsterkassene. Kjekt med ringblomster som kan brukes til grønngjødsling når høsten kommer.

I slutten av påsken vasket mannen terrassen og dersom været holder seg som meldt så satser jeg på å få oljet terrassen i løpet av uka. Så da kan vi gå helga i mot med nyoljet terrasse og møbler og puter på plass på terrassen. Mange av krukkene våre er samlet sammen på en plass på skiferen der de får godt med sol. Når terrassen er ferdig oljet og og har tørket, skal noen krukker plasseres der og noen skal fraktes over terrassen og ut på belegningssteinen.








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar