mandag 6. juli 2015

Bambus på flyttefot

I går kveld etter at barna var lagt gikk vi til angrep på bambusen av typen 'bimbo' som vi hadde plantet i en av blomsterkassene i fjor. Med god innsatsvilje og godt samarbeid så fikk vi den opp og vi fikk også delt den i tre deler. Alle tre delene ble satt i vann og i morgen skal de plantes i hver sin store krukke som vi kjøpte i går. I kveld handlet vi blomsterjord, så nå er alt klart til planting. Denne tomme blomsterkassen var ikke tom så lenge før en bambus av typen 'simba' ble plantet i den. Så nå har vi fire *simba* på rad og rekke og håper de vil vokse seg både høye og tette. Så får vi se hvordan vi skal gjøre det med åpningen mellom blomsterkassene. Jeg kunne tenke meg en slags portal formet av enten bamusene eller bygge noe som noe kan klatre på.





2 kommentarer:

  1. Bambus er så fint. Jeg har bare en diger, den klarte jeg å få spadd et par avleggere av i vår, bare såvidt for røttene var knallharde. Har satt avleggerne i krukker foreløpig, det ser heldigvis ut til at de kommer seg.
    Hilsen Ingeborg fra fruhaldshage.blogspot.com

    SvarSlett
  2. En bambusportal høres flott ut! Vi har også bambus, og gleder meg til den vokser seg stor og tett og skjermer terrassen mer :) Digger den planten!
    Klem fra Ingrid

    SvarSlett