torsdag 13. april 2017

Krukkehagen: Slik er den nå

Jeg tenkte jeg kunne lage en liten serie om krukkehagen vår. I dette første innlegget vil jeg si noe om hvorfor jeg ønsker krukker og vise hvordan krukkehagen ser ut nå. Siden vi har valgt å legge stein og ha terrasse der vi ikke har bed, så kan vi ikke flytte på bedene eller utvide dem. Så da er det krukker som skal brukes for å lage grønne soner der det nå er terrasse eller stein. Vi har lagt tre sorter stein i hagen: skifer, belegningsstein (multiblokk) og teglstein. Det er forresten Ålgård mur som har lagt steinen for oss. Vi er godt fornøyd med den jobben de gjorde, så pass fornøyde at det var de vi ba om å legge teglstein og lage mur i fjor. Når det gjelder krukkene våre så er det en blanding av litt forskjellig. Noen står på vent og noen skal tømmes. I løpet av våren skal vi få flere krukker, men nedenfor kan du se det som er i bruk som dekor nå. Noen av disse kunne godt fått seg et malingsstrøk og kanskje blir det et prosjekt til sommeren sammen med ferdigmaling av den krukka jeg allerede har begynt på. For de av dere som vil ha hage i krukker og ønsker aktuell litteratur, så anbefaler jeg "Hele hagen i krukker" av Yvonne Dengin.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar