søndag 19. januar 2020

Skaugumbegonia

I fjor prøvde jeg meg på skaugumbegonia for første gang. Knollen fikk jeg av mamma og morplanten hadde bestemor. Jeg har ikke helt sett det spesielle med skaugumbegonia, men etter å ha hatt en i hagen i fjor så ser jeg hvorfor mange er glad i den. Og når knollen jeg har i tillegg har en historie, så blir den jo ekstra kjær. Nå blir det spennende å se om jeg har klart å overvintre den og får den til å spire og vokse i år.  Jeg var med mamma å tok opp knoller og klargjorde dem til lagring, før jeg fikk min egen. Så jeg har fått lære hvordan jeg gjør det. Siden jeg ikke har en kjeller som kan brukes til lagring, så har jeg valgt å den på det som er et kombinert hobbyrom, kontor og planterom i 2. etasje. Tenkte det burde gå siden vi har kunnet lagre matløk fra kjøkkenhagen her i over ett år. Gleder meg til å knollen skal drives fram igjen. Det blir spennende å se om det går.

Pleier du å ha skaugumbegonia i hagen?






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar