lørdag 30. april 2016

Venter på varme

Inne spirer og gror det og vekstene tar mer og mer plass. Noen har det gått bedre med en andre. Ringblomstene jeg sådde bør jeg nok så på en annen måte et annet år om jeg skal så inne igjen. De aller fleste spirte, men mange ser ikke så bra ut etter omplanting. Noen av dem er inne etter omplanting og noen ute. Jeg skal så flere direkte i blomsterkassene hvor jeg skal ha dem. En hvit fiberduk kan gjerne hjelpe dem til å komme i gang litt raskere. Jeg tenkte å gi de kassene fri fra grønnsaker i år og grave ringblomstene inn i jorda til høsten som grønngjødsling. Det står som tips bak på posen. Av de store doroteablomstene jeg sådde har jeg kun én plante igjen. Sånn ellers har jeg sådd tomater, agurker, buskbønner, dvergbrekkbønner og erteblomster. Fortsatt er det en del frø som ikke spirer. De kommer nok om litt. Tomatplantene derimot er klar for neste omplanting. Jeg har noen fiberpotter som står med jord i ute i drivhusskapet. Der lurer jeg på å forså blomkarse for å se hvordan det går å så og ha dem der. Kjekt å se at det spirer og gror. Nå håper jeg på mer varme ute både på dagtid og nattestid slik at plantene kan flytte ut i drivhusskapet. Har du sådd noe?







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar