søndag 9. september 2018

Kjøkkenhagen: Spiseklare snackpaprikaer

I år har jeg testet snackpaprika. Plantene har fått forskjellige forhold: en plante stod lenge i kjøkkenvinduet, to fikk plass i drivhusskapet og de andre jeg beholdt selv ble plantet i blomsterkassene ute. Den første paprikaen høstet jeg av planten vi hadde inne. Den planten fikk litt tid i drivhusskapet da det ble for varmt i kjøkkenvinduet i sommer og spesielt hardt ble det for den da vi var på ferie og ikke kunne vanne jevnlig i varmen.To av paprikaene fra planter i blomsterkassene har jeg måtte hive. De så ikke bra ut. Får se om det blir noe av de andre som er på vei. Plantene som bærer best er de som har tilbrakt sommeren i drivhusskapet og så langt har jeg høstet en derfra. Jeg kommer til å høste flere til uka. Jeg flyttet på de to øverste hyllene i drivhusskapet og da ble det god plass til paprikaplantene. Den ene har fått nye blomster og det er også små paprika på vei, så den jeg tror jeg skal få flytte inn snart, så blir det kanskje flere paprikaer utover høsten og vinteren







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar