fredag 10. august 2018

Kjøkkenhagen: Agurk på vei

Lenge trodde jeg ikke det ville bli agurker på oss for plantene var så pjuskete og klatret ikke, men så oppdaget jeg at noen av dem blomstret og at det var agurk på vei. Noen av dem er nok også klar for å smakes på snart og det kan se ut til at det kan komme flere.  Jeg håper ringblomstene som står ved siden av dem gjør det lunt og godt der de står slik at vi kan få litt agurk utover sensommeren og høsten. Typen jeg har sådd i år heter "cucamelon" på engelsk. Jeg er usikker på hva det norske navnet er. Det står på pakken at de skal bli på størrelse med druer og at de smaker som agurk med et hint av lime. Det står også på pakken at de kan minne om bittesmå vannmeloner og det må jeg si meg enig i at de gjør.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar