søndag 15. april 2018

I gang i kjøkkenhagen

I dag kom jeg i gang i kjøkkenhagen. Minstemann hjalp til. Underveis fikk vi besøk av ei naboejente som holdt oss med selskap og var med og sådde ringblomster. I kjøkkenhagen har vi i dag sådd to typer gulrøtter, reddiker, rabarbra og ringblomster. Ringblomstene sådde vi der jeg har tenkt å plante paprika og agurk. Paprikaplantene vokser og trives. Agurk sådde jeg inne i dag. Jeg har også sådd blomkarse, men det var i krukkene der jeg har humle. Mulig det blir blomkarse i kjøkkenhagen også. Ringblomstene vi sådde er tenkt som dekor i sommer og som grønngjødsel til høsten. I kjøkkenhagen skal vi ha litt forskjellig. Det er seks firkanter vi skal ha noe i og den nærmest bambusen er nummer 1 i oversikten som kommer her: 1 stangbønner, 2 paprika, 3 gulrøtter og reddik, 4 løk (det er ramsløk der allerede), 5 agurk og 6 rabarbra. Kjekt å være i gang i kjøkkenhagen.

Har du kjøkkenhage?




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar