tirsdag 9. juni 2015

Krypfredløs i fri utfoldelse

Vi har plantet krypfredløs i bedet der vi har bærbusker og frukttre. Tanken var at det kunne være kjekt med noe grønt og dekkende i bunnen av det bedet i vår hage uten gress. I år vokser de som bare det og jammen er det ikke litt høyde på dem også. Det blir nok et vakkert skue når de blomstrer. Mulig jeg skal hjelpe dem litt slik at de sprer seg der det nå ikke er noe også. Krypfredløsen er fra mine svigerforeldres hage og jeg har fått den i flere omganger. Kan krypfredløs klippes når den er avblomstret slik at den ikke er så høy? Eventuelt får jeg går for tanken min om noen heller i bedet og så trampe på dem i stedet for krypfredløsen. Men den ser nå ut til å tåle å bli gått litt på.



















1 kommentar:

  1. Krypfredløs er ekstremt villig, så den tror jeg tåler å bli gått på. Jeg plantet noen og de har spredt seg godt (egentlig litt for godt). Det er litt dumt at den ikke klarer å holde ugresset helt unna for det er vanskelig å luke blant plantene.

    SvarSlett