tirsdag 12. mai 2015

Det spirer i vinduskarmen

I år kunne jeg ikke starte tidlig med å så inne siden vi har vært i Chile to måneder. Jeg har sådd likevel, for jeg tenker som så at det går raskere om jeg sår inn og de er inne et par uker enn om jeg sår direkte ute. Så dekor i vinduskarmen er skjøvet til siden for å gi plass til tre små minidrivhus. I to av dem spirer det, både asters, squash og agurk titter fram. Der jeg har sådd blomkarse kan jeg ikke se noe. Blomkarsefrøene skal få noen dager til her i stua over panelovnen. De andre skal snart få flytte opp på rommet til lillebror. Jeg fant ut i fjor at det er en fint rom å bruke til forkultivering og siden lillebror ikke sover der enda, så kan det brukes i år også. Antar jeg må finne en annen løsning neste år :) Det er gøy å følge med på at det spirer og gror. Jeg har sådd stangbønner, sukkererter og salat ute. Stangbønnene og sukkerertene har fått små glass over seg i håp om at det kan hjelpe på spiringen. Må ut å se litt senere om det spirer ute.

Har du sådd noe? Inne og/eller ute?





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar