søndag 17. mars 2019

Den første priklingen

Jeg har priklet de første småplantene og snart er det tid for å prikle mer. Det spirer og gror på det som for tida er planterom. Det jeg har priklet her er stauder: gaillardia goblin og lychnis molten lava

Jeg bruker skobrett fra IKEA til å ha spirer og småplanter på og bruker også et av brettene til å ha jord på mens jeg prikler.

Når det er kaldt ut prikler jeg inne og da er kjøkknebenken god å bruke.
Plantene har fått hver sin lille, potte med plantejord med næring i.

Jeg har laget til plass til spirer og småplanter oppe på det som til vanlig er et hobby - og roterom. Så nå er det også planterom. I tillegg til det store vinduet er det også et lite vindu en annen vegg. Det kommer litt lys gjennom det vinduet også og så bruker jeg det til lufting for å justere temperaturen i rommet. I går kjøpte jeg temperaturmåler til å ha der.


1 kommentar:

  1. Sånn hadde jeg det i mange år, men jeg sådde jo mer og mer. Til slutt ble det drivhus. Saken er bare den at det nå er alt, alt for lite. Lykke til videre med plantene dine.

    SvarSlett