lørdag 13. september 2014

Noen varianter av heklede lyslykter jeg har laget

Nå sniker det seg inn et håndarbeidsinnlegg og flere dukker nok opp. Håndarbeid er en hobby på samme måte som hage er en hobby. Slapper godt av når jeg holder på med begge deler. Jeg har ikke helt knekket koden å hekle etter oppskrift, så jeg hekler etter bilder eller innfall. For tida går det mye i riving av filler og hekling av filleryer. Skal vise den siste jeg laget i morgen.

De siste årene har jeg heklet en del lykter og det er blitt noen forskjellige varianter. Jeg tenkte jeg skulle vise noen av lyslyktene jeg har laget. Noen av lyktene er heklet med bomullsgarn og noen med ullgarn. Jeg synes valg av garn gjør noe med lyktenes uttrykk. De lyslyktene som er heklet i ullgarn har jeg beholdt selv. De brune og oransje står framme året rundt bortsett fra ved advent når de med lilla kommer fram og ved jul når de med rødt står fremme. Inni alle lyslyktene er det NORA syltetøyglass.




2 kommentarer:

  1. så koselige :) Skulle gjerne kunnet hekle, men det har jeg fortsatt ikke fått kommet til.. Kanskje en dag ;)
    Ha en fin helg!
    Klem fra ingrid

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! :) Jeg koser meg med hekling. Skulle lysten komme over deg, så er det mange fine instruksjonsvideoer på nett. Eller om du kjenner som hekler. Jeg har lærte mange andre å hekle. En del i arbeidstida, men også på fritida :) Ønsker deg ei fin uke! :) Klem

      Slett