onsdag 8. august 2018

Kjøkkenhagen: Høsting av løk

Så var tida kommet for å høste resten av løken i kjøkkenhagen og det gjorde jeg i går. Siden det var meldt dager med regn fremover tenkt jeg det var lurt å ta dem opp i går slik at de kunne ligge ute og tørke litt før jeg tok dem inn. Minstemann hjalp meg med å høste løk og tok også noen bilder før han stakk av sted til en kamerat. Det har blitt en del løk på oss.Vi har tatt opp noen tidligere og smakt på allerede. Vi har også spist av det grønne på løken. I går fikk det grønne gå tilbake til jorda. Frøkna hjalp til med å blande det inn. Noe av løken vi tok opp i går skal blant annet brukes til en tomatbasert saus med forskjellige grønnsaker i, mens en del av løken skal lagres til fremtidig bruk. Litt usikker på hvordan jeg best gjør det. Det er første gang jeg har løk i kjøkkenhagen, så dette har vært spennende. Løken min kommer ikke fra setteløk, men fra frø. Jeg har lyst til å prøve meg på løk igjen.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar