mandag 4. august 2014

Stokkroser sådd i år med knopper på

Jeg har fått stokkroser av mine foreldre som ble sådd i år. De plantet jeg i ei stor blomsterpotte. Ei selvvanningspotte. Her en dag leste jeg at stokkroser kommer med blad det første året og blomstrer det neste. Som du ser äv det ene bildet er det i hvert fall en av de tre som har mange knopper. Stilken med knopper har vridd seg litt. Det er nok for å komme fram til lyset. Jeg har klippet bort noen blader slik at stilken og blomsten etter hvert kan rette seg oppopver. Har du vært borti at stokkroser blomstrer samme år? Jeg er spent på om det blir blomster av knoppene.




2 kommentarer:

  1. Ikke mine i hvert fall! Men det finnes de som skal kunne, og med denne flotte sommeren...

    SvarSlett
    Svar
    1. Knoppene kommer mer og mer. Må forte meg å binde opp stilken slik at den ikke ender opp med å henge eller knekke. Har flyttet den til inngangspartiet der det er mindre og sol og der det er litt ekstra varmt nå sola varmer opp skiferen. Spennende å følge med :)

      Slett