fredag 8. august 2014

Lykt til hagen

Jeg har laget ei lykt til hagen. Hovedformålet var ikke å få lykt til hagen, men det var en bonus. 24. august skal menigheten ha MiniFestival etter oppstartsgudstjenesten og jeg har i år fått ansvar for barneaktiviteten. Etter litt tenking fram og tilbake så bestemte jeg meg for lykt av syltetøyglass. De kan brukes sommer som vinter. Gjenbruk er det også. Det ble tusjer kjøpt på Panduro til å tegne på glassene med. Det klarer både små og store barn. Og så tenker jeg at de som vil kan få ståltråd på glasset, men her må foreldre trå til å hjelpe sammen med meg. Jeg har ikke kjøpt ståltråd enda, så jeg får se om jeg går for tykkelsen jeg har brukt her eller velger noe tynnere. Når man skal lage noe slikt så er det greit med et eksempel å vise til og ikke minst er det greit å lage selv for å se hvor utfordringene ligger. F. eks at en tang vil komme godt med til ståltråden. Eller at om en tegner feil og vil ha noe bort, så er det bare å gnikke. Jeg valgte et stort glass og så sparer jeg de mindre jeg har til barna. Så nå gjelder det å få samlet nok glass. Siden jeg snart har bursdag og skal ha selskap to dager, så har jeg tenkt å høre om gjestene har noen de kan ta med :)






http://bloggurat.net/minblogg/registrere/224fbf3a38fe011828cc71b900be4c7489aec990

2 kommentarer:

  1. Det blir en fin og koselig aktivitet å gjøre sammen med barna. Mine to eldste gikk i Steinerbarnehage og hver høst feiret vi St. Georgsdag med blant annet å gå i lystog når det var begynt å skumre. Barna bar selvlagde lykter, som ble pyntet på ulike måter hvert år. Et år pyntet de lyktene (også syltetøyglass) med glitter og glansbilder, mens de et annet år hadde limt på silkepapir i ulike biter utenfor glasset. Veldig stemningsfullt lystog. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh! Takk for tips! Noe å tenke på til en annen gang :) Tusjer er allerede kjøpt inn. Nå håper jeg bare at jeg får tak i nok glass :o Høres koselig ut med lystog :) Vi gikk i et slags lystog da jeg bodde i Mali fra misjonsstasjonen til skolen da vi og elevene skulle vise julespill for de andre. Noen av oss voksne måtte trå til for at det skulle bli nok med. Så publikum var ikke så stort, men det var en opplevelse å være med også der vi spilte julespillet under åpen himmel. Vel framme på skolen ventet noen av hyrdene på oss ved et bål. Stemningsfullt!

      Slett