søndag 24. august 2014

Humla og jeg

I dag har jeg ruslet litt i hagen i regnet. Jeg har lukt litt, høstet litt og fotografert litt. Jeg hadde et summende selskap og hos blomkarsen fant både jeg og humla noe å ta med oss. Humla koste seg med å fly fra blomst til blomst og jeg plukket frø. Både fra rett fra planten og frø fra bakken under. Det har vært mange humler innom i sommer og de har kost seg blant alle de gule blomstene i kjøkkkenhagen. Både tomat-, agurk, squash- og gresskarplantene har vakre, gule blomster. Astersene har forresten også blitt flittig besøkt. Bier, vepser, blomsterfluer og sommerfugler har vi også hatt i hagen. Nå som insektlivet så smått begynner å komme på plass, så er småfuglene de neste jeg vil invitere. Og til neste år vil jeg igjen så blomkarse. Og med frø fra naboens blomkarse så blir det flere farger.









Du kan følge meg på facebook: Fru trollhagen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar