onsdag 6. august 2014

Fra kjøkkenhagen: Pastasalat med agurk, salat, tomater, squash og reker

I dag ble det pastasalat til middag. Vi har så mye salat som er klar for høsting. Noe ble tatt i dag, men mye står igjen. Alle grønnsakene jeg brukte i pastasalen bortsett fra hvitløken, er fra kjøkkenhagen. Pastasalaten smakte godt. Det ble litt til overs. Det skal jeg ha til lunsj i morgen.





Innhold og oppskrift:
  • Pastaskruer kokt med buljong. Etter at vannet var helt av rørte jeg inn ramsløkpesto.
  • Agurk som jeg skrellet og delte i små biter.
  • Salat som jeg skar opp.
  • Tomater fra kjøkkenhagen som jeg delte i to.
  • En gul squash delt i små biter som jeg stekte i panna med hvitløk og krydret med salt, hvitløkpulver, pepper og paprika. Jeg strødde over kinesisk gressløk som jeg hadde kuttet opp.
  • Reker på boksen hvor laken ble helt av før jeg stekte dem i panna med søt chilisaus.
  • Alt tok jeg i en salatbolle og så tok jeg på litt mangobalsamico, olje og urtesalt. Deretter blandet jeg alt godt sammen.






Du kan følge meg på facebook: Fru trollhagen

4 kommentarer:

  1. Kjempegodt med egenprodusert! Jeg nyter også godt av årets sesong. Spesielt tomatene har jeg fått mange av i år. Ha en fin kveld videre:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Mmm... Det er det :) Plukket nettopp inn del tomater igjen som skal få modnes ferdig i vinduskarmen. Plukket stangbønner og sukkererter også. God helg! :)

      Slett
  2. Så fantastisk deilig! :) Den ser helt nydelig ut. Så kjekt å kunne gå ut i hagen og finne de ingrediensene man trenger. Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er det. Veldig kjekt med egetdyrket. Hele prosessen er kjekk og så er det jo en bonus at man kan høste det også ;) Vi har gitt bort en del squash, så det er flere som har fått glede av hobbyen min :) Klem

      Slett