søndag 1. juni 2014

Nytt til hagen: Grønnere skal det bli

Det ble bare handling på Hove Plantesalg i dag for frøkna fant noe annet å gjøre og ble ikke med. Så da koste hun seg med bading, jeg koste meg på plantesalget og mannen holdt ut  mens jeg virret rundt ;)













Det ble kjøpt litt krukker, jord, leca og noe til å ha under krukkene. Krukkene vi kjøpte er selvvanningspotter. Jeg tenker å ha paprika i en, tomat i en og blomster som foreløpig bare er spirer i en.














Urtene skal plantes i en av blomsterkassene. Bakerst: på bildet: stevia, rosmarin og kinesisk gressløk. Frøkna og ei venninne fikk smake stevia. Den falt i smak og de ville ha mer :) Fremst på bildet: timian og oregano



















Hosta: ''Patriot' og 'Pauls Glory'

Nå skal jeg straks sette meg  litt i kveldssola og nyte en god kopp kaffe. Har hatt litt å gjøre inne, så plantene har fått stå i vann i mens.  Har også dynket blomsterkassen der urtene skal stå med vann slik at vannet kunne trekke ned og inn i jorda før jeg begynte plantingen. Ønsker deg en fin kveld og ei fin uke! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar