søndag 8. juni 2014

Kjøkkenhagen i begynnelsen av juni

Det vokser og gror i kjøkkenhagen og det har skjedd litt siden jeg siste hadde innlegg om kjøkkenhagen vår. Vi har begynt å høste spinat og urter vi har plantet er tatt i bruk. Kart er å finne på både squash-, agurk- , jordbær- og tomatplanter. I løpet av sommeren gleder jeg meg til å høste mye godt i hagen både til middag og dessert.


Spinat

Jordbær

Diverse urter: kinesisk gressløk, timian, oregano, ramsløk, rosmaring og stevia

Tomater og blomkarse

Agurk

Squash

Gresskar

Sukkererter

Stangbønner



Ute på steinen er krukker en del av kjøkkenhagen.


Paprika

Tomater



Du kan følge meg på facebook: Fru trollhagen

2 kommentarer:

  1. Dere er så flinke! :) Så mye spennende dere har i kjøkkenhagen deres og så ryddig og ordentlig alt er! :)
    Ønsker deg en ny og god uke. Nå er det jammen ikke lenge til ferie for oss lærere heller! ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! I går høstet jeg en agurk og smakte på. Den smakte godt, så i dag skulle jeg høste de to andre. Trodde jeg. Det var visst enda flere gjemt inni plantene :D Så da har vimange agurker og mange squash å spise. Tror vi skal gi bort noe, for jeg vet ikke om vi klarer å spie opp alt selv :) Ønsker deg ei fin uke! :)

      Slett