fredag 2. mai 2014

Min lille lønneskog

Jeg har lukt lønnespirer rundt omkring i bedene og noen av dem har blitt samlet her. Her skal de få spire og gro en stund. Mulig de blir flyttet til en litt mer skjermet plass om litt. Når de har vokst seg litt større skal så skal noen av dem få flytte over i krukker. Så får vi se hvordan det går. Jeg har prøvd med lønnetrær tidligere, men de klarte seg ikke. Bjørketreet har klart seg fint. Det skal jeg vise bilde av når jeg viser krukkehagen vår. Det var også bitte, bitte lite da jeg fant det. Lerketrærne jeg har i potter var hakket større da jeg fikk dem. De vokste godt i fjor. Hønsegjødsel var tydeligvis noe lerketrærne likte :) Lerketrærne er også en del av krukkehagen.





Hender det at du lar noen du finner vokse seg stort og så innlemmer du det i hagen?


Du kan følge meg på facebook: Fru trollhagen

2 kommentarer:

  1. Så små og søte de er nå, men snart er de store trær! Jeg har skogen tett på her, så store trær som bjørk , osp, furu, gran og or selvsår seg her. Det er greit når en har god plass, men ellers kan de fort bli for store.

    SvarSlett
    Svar
    1. Planter jeg dem i krukke, så tenker jeg at vil krukka være med å begrense hvor store de blir. Og blir de for store for krukka, så kan de brukes til ved og så kan nye plantes :) Så langt har jeg bjørk og lerketrær i krukker :)

      Slett