søndag 18. mai 2014

Kjøkkenhagen i mai

Blomsterkassene er så smått tatt i bruk til kjøkkenhage. Foreløpig er det plantet eller sådd squash (tre sorter), 4 agurkplanter, 4 tomatplanter, mange jordbær planter, gresskar og spinat sådd i to omganger. I morgen skal jeg så sukkererter og stangbønner. Tenker jeg legger dem i vann i kveld og surrer sammen bambuspinnene de skal klatre på i dag slik at det er gjort. Det blir spennende å følge med utover sommeren og se hvordan det blir. Etter hvert skal jeg plante urter også. Noen planter havner nok i potter/baljer også og settes på et litt lunere sted enn der blomsterkassene står. Så kan vi se om det blir noen forskjell.

Kjøkkenhagen på kveldstid.

Spinat.

En av mange jordbærplanter jeg har vært så heldig å få. Blir spennende å se om det blir bær på dem. Mange av dem blomstrer nå.

Tomatplante. Alle fire blomstrer. Nå er jeg spent på om det dukker opp kart. Jeg var litt tidlig med å plante dem ut, så da temperaturen sank så la jeg avispapir på jorda rundt dem og dekket dem med duk på natta. Avispapiret tas nok bort i løpet av kvelden.

Agurkplante. Agrukplantene har fått en pyramide av bambuspinner å støtte seg til. Har tenkt å surre tråd mellom pinnene i flere etasjer på både denne pyramiden og de andre to jeg skal lage til.

Squashplante. Hvilken plante som får hvilken sort blir spennende å se :D Jeg har tatt bort lappene som fulgte med da jeg fikk dem. Litt spenning i hverdagen ;)

En slunken gresskarplante. Enn så lenge ser det ut som den kan klare seg. Jeg har sådd et par frø direkte og så får jeg se om de kommer.

Du kan følge meg på facebook: Fru trollhagen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar