søndag 4. mai 2014

Det blomstrer i frukthagen

Det blomstrer i frukthagen, så det er et godt håp om noe å plukke. Jeg har vært litt spent på det siden alt ble plantet i fjor. Bortsett fra jordbærplantene, da. De har jeg fått av en nabo i år. Jordbærplantene var tiltenkt en plass i blomsterkassene, men siden jeg hadde så mange igjen etter å ha plantet der, så endte jeg med å plante en del i frukthagen. Det blir et prøveprosjekt å ha jordbær der. Er litt usikker på akkurat det.


Vi har to epletrær.






To blåbærbusker har vi også.






Vi har en solbærbusk.



To ripsbærbusker har vi også fått plass til. Her er det bilde av den ene.



Og så har vi mange jordbærplanter i frukthagen og foreløpig blomstrer et par av dem.



Dette er bedet som jeg omtaler som frukthagen. Så det er en bitteliten frukthage, men akkurat stor nok :)



Har du frukt eller bær i hagen eller på balkongen din?

Du kan følge meg på facebook: Fru trollhagen

2 kommentarer:

  1. Så koselig at det blomstrer i frukthagen din=) Det er utrolig deilig å ha mye som kan spises hagen. Vi ha litt av hvert her hjemme også=) Nam, nam. Fin søndag til dere=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Herlig å se at det vokser og gror. Nå har det kommet kart både her og der. Noen av ripsen har modnet og jordbær har vi allerede høstet en del av allerede. Frøkna koser seg når hun kan plukke jordbær i hagen :) Ha en fin dag! :)

      Slett