torsdag 3. april 2014

Tid for omplanting


Tomatplantene mine og astersene skrek etter å bli plantet om. I dag fikk de bli med ut og skifte potter. 6 tomatplanter og 12 asters. Siden jeg regnet med å søle jord og ikke vil har for mye av det utover steinen, så plasserte jeg bordet i bedet, for der gjør det jo ikke noe å søle jord. Herlig å kunne sitte ute og holde på i ettermiddagssola.












Etter omplantingen benyttet jeg anledningen og gjorde klar noen små potter til såing og har nå sådd agurk og gresskar. Har ikke merket dem. Jeg tar sjansen på at jeg raskt ser hva som er hva ;) Jeg oppdaget at også at et til av frøene fra Gran Canaria har begynt å spire. Det blir spennende å se hva det blir.

8 kommentarer:

  1. Så koselig å plante om, og det må være veldig deilig å gjøre det i sola=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er det. Kos å holde på med sånt :) Jeg har mer som snart må plantes om. Satser på å gjøre det i løpet av påskeferien :)

      Slett
  2. Koselig hagesyssler og når det kan gjøres ute i solen er det ekstra hyggelig. Så fint det ser ut hos deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! :) Ja, det er kjekt å sysle med slike ting ute i sola. Nå gleder jeg meg til at jeg kan plante ut ting :)

      Slett
  3. For en koselig plass du har! Så lurt å sette bordet i bedet under ompottingen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! :) Praktisk å slippe all jorda på steinen. Og så får bedet litt ekstra næring :)

      Slett
  4. Koselig å sysle ute i fin vårsol! God helg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er det :) Nå har jeg satt meg foran pc-en og skal egentlig skrive på oppgaven. Kom, motivasjon, kom! :) Jeg sitter i hvert fall på rett sted ;) God helg! :)

      Slett