fredag 25. april 2014

Planteplan for blomsterkassene

Planteplanen er ferdig og jeg kan gå i gang med å så og plante. I løpet av helga eller neste uke skal vi se om vi kan få tak i bambusene vi vil ha og plante dem. Da blir der straks litt grønnere rundt terrassen. Litt mer skjerming og ly for vinden vil det forhåpentligvis føre til etter hvert. Det blir grønt og fint rundt terrassen snart når alt som er sådd eller plantet spirer og gror. Gleder meg til å følge med framover :) Og når høsten kommer er det tid for evaluering og se hva vi vil beholde og hva vi vil endre til neste år. Men først må det plantes og sås. Jeg skal begynne i morgen.










Du kan følge meg på facebook: Fru trollhagen

6 kommentarer:

  1. Det blir spennende for oss lesere å følge med også! Lykke til med såingen og plantingen. :)
    Kassene er kjempefine!
    God helg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jordbær og tomater er plantet og spinat er sådd. Men så falt temperaturen :( Håper det går bra likevel :) God helg! :)

      Slett
  2. Det blir spennende å se resultatet av dyrking i kasser hos deg. Plantene vil nok trives der!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er spent. Blir kjekt å følge med utover sommeren :) Mulig jeg har vært litt for ivrig når jeg allerede har plantet ut tomatplantene. Prøver meg med forskjellig for at det skal gå bra nå som temperaturen har sunket. Håper de klarer seg :)

      Slett
  3. Det blir så utrolig ryddig og flott hos dere=) Gleder meg til å se hvordan det blir i løpet av sommeren=) Lykke til=) Og god helg til dere. Vibeke=)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! :) Steinen og kassene gir form på hagen. Nå gjelder det bare å få det grønt og frodig, slik at det ikke oppleves så grått. I den forbindelse vil jeg ha grønt bunndekke i "frukthagen".Litt usikkert på hvor ryddig det blir med jordbærplantene jeg spontant plantet i der. Det føltes fælt å kaste så mange planter. Jeg kastet mange likevel, selv etter å plantet mange i hagen. Noe har jeg satt i potter også, så kan jeg gi dem bort om noen vil ha :) Jeg får gi dem en stund og se hva jeg synes :)

      Slett