fredag 18. april 2014

Frodig og grønt i vinduskarmene

I vinduskarmene er det frodig og grønt. Plantene vokser og trives. Lurer på om jeg snart skal prøve meg på å plante ut noen asters og se hvordan det går. Har så mange av dem, at det går bra å teste med noen. Neste uke er det meldt gode temperaturer, så da kan det kanskje passe å gjøre det. Så får jeg litt bedre plass inne ;) På sikt skal astersene plasseres ut i bed og i krukker. Det skal ikke være blomster i blomsterkassene våre, men vintergrønt i noen og mye godt å spise i resten. Jeg skal lage en planteplan etter hvert og legge ut. Greit å ha en plan før planting og såing og så er det kjekt å kunne se tilbake på den neste år.

Frøkna blir snart hentet av bestemor, tante, onkel og søskenbarn og skal gå til Dalsnuten. Jeg skal skrive litt på oppgaven. En rusletur i hagen blir det nok også og kanskje noen planter bytter plass. Men først, kaffe og litt avslapping i sola.


Det vokser og gror.


Agurkfrøene har begynt å spire.



Gresskarfrøene spirer også.



Synes jammen jeg ser antydning til små knopper på tomatplantene.


Du kan følge meg på facebook: Fru trollhagen

4 kommentarer:

  1. åj, så mye du har i vinduskarmenog så langt alt er kommet! :) Jeg sådde noen frø, blomkarse og erteblomster, for få dager siden. Jeg er sent ute i år, men men!
    Lykke til med oppgaveskrivingen. :) Jeg har noe vurderingsarbeid i påsken. Riktig god påske til deg og dine. Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Jeg holder fortsatt på med oppgaven, men ser slutten på den. Må nesten det siden den skal leveres til uka ;) Jeg har plantet ut asters, tomatplanter og blomkarse. Blomkarsene ser ikke så fine ut, så mulig jeg tar dem bort. De burde nok vært plantet et annet sted med mer støtte og der de kunne blitt satt dypere. Astersene klarer seg fint. Jeg er spent på tomatplantene. Håper de klarer seg :) God helg til deg når helga kommer om du da ikke har langhelg slik som meg :) Klem

      Slett
  2. Så spennende å se at det vokser!
    Lykke til med oppgaveskriving :)
    Klem fra Ingrid

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! :) Ja, det er gøy å følge med :) Nå begynner gresskarplantene å bli store. Agurkplantene vokser også godt :) Klem

      Slett