søndag 23. mars 2014

Rusletur i vårhagen: Vil du være med?

I går tror jeg jammen vi har fått et glimt av alle fire årstidene. Da våren glimtet med sitt nærvær i hagen var det dags for en rusletur. Vil du være med, så heng på :)









Solbærbusken begynner å bli grønn og fin.



Krokusene blomstrer så fint.



Ikke lenge til hortensiaen er helt grønn. Spent på om det blir blomster på. Begge hortensiane er like grønne og fine.



Pyramidelyngen er full av knopp. En vakker, vintergrønn plante.






Ser ut til at påskeliljene blomstrer snart.



Noen som vet hva denne heter? Denne tror jeg er fra mine svigerforeldres hage.



En vakker knopp. Her tror jeg det er to stauder som har havnet sammen i plantingen. Tar jeg ikke helt feil er denne/disse fra mine foreldres hage. Noen som ser hva det er? Du får den/dem litt mer på avstand på bildet nedenfor.


'



Astilbene har også begynt å spire. Den på bildet er en av flere som vi fikk av noen naboer i fjor. I dag oppdaget jeg at vi hadde fått med noen små, blå bonusblomster. Er det noen som vet hva disse heter?


Takk for turen og velkommen igjen! :)


På denne bloggen fokuserer jeg på hus og hage. De samme innleggene vil være å finne på bloggen dandilion der jeg også blogger om blant annet håndarbeid, hobby og hverdagsliv.

6 kommentarer:

  1. For en flott hage du har!
    Kan det være scilla du har fått sammen med astilben?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! :) Den ble etablert i fjor, så det blir spennende å følge med utover i år :) Ser at det er ei anna som er enig med deg om at det er scilla. Takk for svar! Godt når det er noen man kan spørre :)

      Slett
  2. Rundtur i hagen er jeg alltid med på. Hagen deres kommer til å bli kjempefin=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! :) Det er kjekt med slike rusleturer. Jeg liker godt å rusle rundt og bli inspirert av andres hager :)

      Slett
  3. Det er nok en scilla som er den blå du har fått med, ja :-) Det er en liten søt løkvekst som sprer seg godt. Den med knopp husker jeg ikke navnet på, men den har gule blomster. Det ser så flott ut hos deg med de nye bedene.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! :) Så da er det scilla. Takk for svar! :) Der den står må den gjerne bre seg. God plass til den der :) Det er i skråningen bak biloppstillingsplassen. Der kan astilbene også få bre seg. I deler av skråningen vi ha aronia. Der disse astilbene står tenker jeg at de kan få spre seg så mye som de vil. De er høye og passer godt der. De ble for høye å ha i bedene ved terrassen. Mulig noen andre stauder blit flyttet fra skråningen og fram dit.

      Slett