søndag 23. mars 2014

Mitt grønne hjørne

Nå er det vår både inne og ute. Det spirer og gror både i vinduskarmen og i hagen.  Noen spirer har rukket å bli litt vel lange før de flyttet ut fra varmen i stua, men jeg håper det går bra. Jeg får bare være forsiktig når jeg planter dem om og plante dem litt dypt. Og blomkarsen skal vel henge eller klatre litt? Utenom blomkarse har jeg sådd tomater og asters og noen frø fra en frøblanding fra Gran Canaria. Det siste var mange forskjellige frø, så jeg vet ikke hva som kommer opp :)



Tenkte jeg skulle så squash, gresskar og agurk også. Så får jeg se om jeg har plass til alt. Klargjøring av blomsterkassene er i gang og jeg håper jeg snart kan ta i bruk den ene som en drivbenk med litt plast over. På sikt tenker vi å få noe mer permanent, men som likevel er fleksibelt nok til at det kan tas bort.


På denne bloggen fokuserer jeg på hus og hage. De samme innleggene vil være å finne på bloggen dandilion der jeg også blogger om blant annet håndarbeid, hobby og hverdagsliv.

4 kommentarer:

  1. Hei! Det er både koselig og gøy å så selv! :) På denne tiden i fjor hadde jeg også sådd frø, men i år har jeg ennå ikke sådd noe... Jeg må komme i gang, for blomkarse og erteblomster vil jeg iallefall ha. ;)

    Så langt alt har kommet i hagen deres. Artig! Tenker dere kommner til å kose dere med hagen i tiden fremover. :)

    Ønsker deg en fin uke. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er veldig kjekt. Nå klør det i fingrene etter å så mer :) Jeg koser meg med å rusle rundt i hagen. Ser endringer nesten fra dag til dag nå :)

      Slett
  2. Det var mange fine småplanter! Kanskje blomkarsene kan plantes dypere når de skal pottes om, sånn som jeg pleier å måtte gjøre med tomatene? Da blir de fine og tette igjen. Jeg skal også så blomkarse, men må vente litt - for det er litt fullt...

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Tenkte jeg skulle ta på litt mer jord der det er plass og så får jeg plante dypt når jeg planter om. Plass, ja. Trenger mer plass. Enn så lenge går det bra og jeg skal nok klare å få inn mer i hjørnet der plantene står. Satser på at jeg snart kan ta i bruk den ene blomsterkassen som drivbenk med plast eller noe over :)

      Slett