mandag 24. mars 2014

Hagen sett fra balkongen

Det er kjekt å rusle ut på balkongen og se hagen ovenfra. Enn så lenge er det fortsatt litt for kaldt å ta rusleturen på sokkelesten, men likevel gjør jeg det. Liker det :) Vi har ikke sol i hagen etter klokka fem på denne tida, men løfter jeg blikket kan jeg se sola som lyser opp så fint opp på den andre siden. Terrassen  er fortsatt bordløst etter at terrassebordets glassplate knuste i vinter. Men godt å sitte der er det likevel. I dag tok jeg og frøkna leselekser i sola på terrassen. Med frøkna på fanget og ullpledd over oss begge, så var det godt og varmt. Herlig å kunne gjøre lekser ute igjen :) Det går stadig framover med blomsterkassene og jeg gleder meg til å ta dem i bruk.

















På denne bloggen fokuserer jeg på hus og hage. De samme innleggene vil være å finne på bloggen dandilion der jeg også blogger om blant annet håndarbeid, hobby og hverdagsliv.

8 kommentarer:

  1. Det ser ut som et spennede prosjekt! Hvilke planter har du tenkt å sette i kassene? Jeg har selv planer om å lage noen store kasser til uteplassen, og lurer på om humle kunne vært fint for å gi høyde, og bruke hardføre stauder sammen ved sommerblomster. Marikåpe og geranium er jo fine, og prestekrager har vi masse av, så de kan flyttes til kassene. Regner med at du lager et innlegg etter hvert:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hørtes fint ut :) Humle, ja. Jeg kunne tenke meg en eller flere klatreplanter i hagen.

      Jeg ser for meg noe vintergrønt, urter, jordbær og kjøkkenhage i blomsterkassene våre. I kassa nærmest veien ønske vi noe vintergrønt og høyt som kan skjerme litt. Jeg skal legge ut innlegg etter hvert som vi tar dem i bruk :)

      Slett
  2. Det høres koselig ut med å sitte ute med pledd og lekser!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var det. Herlig når det er vær og temperatur for slikt :)

      Slett
  3. Her kommer det sikkert tå bli sååå fint når det begynner å spire og gro. Så ut som en skikkelig koselig plass. Klem Madelén

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! :) Nå blomstrer det påskeliljer og de gir en vakker glød til hagen. Jeg har flyttet noen stauder i dag. Vet ikke helt hva alle er, så det blir spennende å se :) Klem

      Slett
  4. Her kommer det sikkert TIL å bli....... (skulle det stå) ;)

    SvarSlett