søndag 8. september 2013

En pose stauder til hagen

I går var vi hos mine foreldre en tur og jeg fikk ryddet godt opp i tingene mine som står der. Mye blir kastet, noe gis bort og noe blir med hjem. Noe må nok fortsatt ryddes i ;) En ting som ble hjem er stolen bestefar fant på sjøen som han malte og bestemor strikket trekk til. Den stolen vil jeg ha som dekor i kjelleren et sted. Den skal ikke gis bort.

Før vi dro hjem gikk jeg en runde i hagen med mine foreldre og fikk med meg mange forskjellige stauder. Jeg husker ikke når alt blomstrer og heller ikke hva alt heter, men gleder meg til å få alt på plass i hagen. Jeg plantet noe i går, men mye gjenstår. Noen husker jeg navn på som kryptimian og sitrontimian. Edelweiss og liljekonvall titter fram over kanten på posen. Når alt er plantet skal jeg ta bilder og vise hvor jeg plasserte det. Mannen har dratt avgårde for å kjøpe jord. Jeg vil ha litt mer jord i bedet hvor bambusen står før jeg planter stauder der. Astilben jeg plantet i samme bed for ei ukes tid siden skal flyttes til et annet sted. Den passet ikke inn der rent høydemessig.



Har du noen av de nevnte staudene i hagen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar