mandag 12. august 2013

Vekster i hagen: Staudebedet

Da har jeg kommet til det siste innlegget om vekster i hagen. I hvert fall i denne omgang. Mulig det dukker opp flere ;) I staudebedet har vi stauder fra mine svigerforeldres hage. De skal bygge terrasse og måtte grave opp stauder som vi fikk. Av samme årsak har vi også fått jord av dem til noen av de andre bedene våre. Ikke umulig at det dukker opp flere stauder fra deres hage i dette bedet eller noen av de andre. I går fikk vi to nye stauder fra mine foreldres hage. Det artige er at en av dem er fra min bestemor og bestefars hage og den andre fra farmor og farfars hage. Hvor de skal stå har jeg ikke helt bestemt enda. Mulig en av dem havner i staudetbedet, kanskje ikke. 

Det øverste bildet viser staudebedet. Steinen nederst i bildet er noe av steinen vi har gravd opp og båret bort i forbindelse med at vi laget til bed foran terrassen. I staudebedet står det nå også en liten avlegger av et tre som vi har fått av en nabo. Tror den skal få flytte opp i en krukke etter hvert :)




hosta






astilbe


stormarikåpe

Vet du hva staudene på bilde nr 3 og 4 heter? Har du et mer presis navn på de jeg har skrevet navn på?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar