fredag 9. august 2013

Vekster i hagen: Frukthagen

I løpet av sommeren har vi plantet mange vekster i hagen. Vi har også vekster i krukker. Gjennom noen innlegg vil jeg vise hva vi har i hagen. Jeg starter med frukthagen.

To søyleepletrær:

Malus 'Flamenco': middels store røde epler


Malus 'Bolero': Middels store epler, grønne med rød dekkfarge

To blåbærbusker:


AMERIKANSKE BLÅBÆR: Vaccinium Cory: Top Hat


AMERIKANSKE BLÅBÆR: Vaccinium Cory: Elisabeth

En solbærbusk:


Ribes nigrum 'Ben Tron'

To ripsbærbusker:




Rød rips: Ribes 'Jonkheer van Tets'

Har du frukt eller bær i hagen? Eller på en balkong?

8 kommentarer:

  1. Så mye godt du har plantet! Det blir spennende når du får avling på de :-)

    SvarSlett
  2. Artig å ha noe spisbart i hagen=) Vi har laget hekk av rips og solbær. Det fungerer veldig godt=) Søyleepler har vi også=) Lykke til=) Fin helg til deg=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Det er gøy med spisbart i hagen, ja :) Det er mye vi vil ha i vår lille hage og mye har vi fått plass til. Mer dukker nok opp etter hvert ;) Nå blir det spennende å se hvordan det blir når belegningssteinen er på plass. God helg! :)

      Slett
  3. Så spennende med blåbærbusker! :) Vi har maaange rips- og solbærbusker, bringebær, kirsebær og moreller i hagen. Ripsen og solbæra er modne og jeg har planer om å lage saft og/ eller gele av bærene. Vi har også et veldig gammelt epletre, men det gir ikke gode epler. Treet er veldig vakkert, men vi må dessverre snart fjerne det er morkent. Leste et sted at det gikk an å kjøpe "gammeldagse" epletrær, så det tror jeg at jeg må undersøke nærmere. Syns store gammeldagse epletrær er nydelig.

    God lørdagskveld! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Mmmm... Dere har mye godt i hagen :) Så kjekt med modne bær. Gleder meg til neste år og er spent på om vi får plukke blåbær i år :) Den ene ripsen kom med smaksprøve, så frøkna har fått smake. God helg til deg! :)

      Slett
  4. Hehe, jeg ønsker deg en god FREDAGSKVELD! ;) Kan vel skylde på at jeg går surr i dagene pga ferien!? ;)

    SvarSlett