lørdag 31. august 2013

Rotehullet i hagen

Vi har et rotehull i hagen. Jeg velger å kalle det hull siden det ligger lavere enn resten av hagen. Murtrappa fører ned fra biloppstillingsplassen. Den er forresten ferdig steinlagt. Du skal få bli med på en "rusletur" i hagen i løpet av helga og få se :)  Veldig kjekt at det lot seg gjøre å gjøre å ha dette "hullet" for dermed slapp vi lysgrop til kjellervinduene. I dette "rotehullet" vårt skal det ikke legges stein. Jeg har begynt å tenke litt på hva jeg vil vi skal gjøre med det. Mannen opplyses underveis ;) Selve stillaset forsvinner så snart vi ikke trenger det lenger. Vi har vært så heldige å få låne det av naboen :) Steinen, som du skimter til venstre i nede i bildet, skal det etterhvert lages mur av i bunnen av staudebedet. Sånn ellers tenker jeg å bruke treplatting vi har liggende og lage en sti av tre. Jeg kan også tenke meg at dette kan være en plass å oppbevare ved. Jeg tenker det kan gjøres mellom trappa borte ved hagen og huset. Langs med grensa til naboeeiendommen tenker jeg at vi kan plassere putekassa vår når vi kjøper en ny. Jeg kan tenke meg å bruke den gamle til hageredskaper og kjøpe en ny som kun er til puter og tepper ogssånt. Jeg kan også tenke meg et blomsterbord til omplanting og sånt og lurer på om vi ikke kunne fått plass til det langs veggen mellom kjellervinduene. Har god tid til å tenke og planlegge, for det blir ikke gjort noe der i år.



Har du en slik rotekrok i hagen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar