mandag 5. august 2013

Flere vekster i hagen

Både i går og i dag har vi vært på handletur. Jord og planter er kjøpt inn. Nå har vi plantet det vi skal ha av busker og trær i bedene og håper de finner seg til rette der. Blåbærsbuskene vi kjøpte viste seg å være større enn vi trodde de ville være, så dermed så det enda litt mer grønnere ut i hagen da de var plantet. Den ene busken var det mye kart på, så får vi se om de får blåfarge. Vi kjøpte to forskjellige sorter og håper det vil gi oss mye bær. Hagen begynner å se ut som en liten oase nå. Går alt som planlagt kommer de neste uke for å legge belegningsstein mellom og rundt bedene. Det blir både sitteplasser og stier. Sitteplassene kommer nok enda mer til sin rett når plantene vokser til og en kan sitte å gjemme seg litt bak dem. Når belegningssteinene er på plass skal vi fylle mer jord i bedene. Gleder meg til å se hvordan det blir med belegningssteinen på plass :)











Jeg skal ta meg en fototur i hagen en dag og så legge ut bilder av det som er med navn på sorten. Så får jeg oversikten selv også :)

4 kommentarer:

  1. Dette blir kjempefint! Belegningsstein kommer til å gjøre det enda bedre. Spennende å få bær første året på blåbærbuskene!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Den ene ripsbuksen kom med noen modne bær så nå har frøkna fått en smaksprøve på hva hun kan vente seg i hagen neste år. Så håper vi på blåbær hun kan plukke allerede i år :)

      Slett
  2. Så fint, det er rart hva noen planter og grønt gjør.
    Det er lurt å bruke bloggen til å skrive navn til plantene, det er så lett å glemme.
    Jeg har blitt mye flinkere til å ta vare på merkelapper og skrive ned navn og tips fra hagevenner.

    Stå på dette blir bare lekkert, Maritklem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Nå er jeg i gang med å dokumentere :) Vet ikke hva alle staudene heter, men finner kanskje ut av det etter hvert. Jeg har lagt ut et innlegg om frukthagen. God helg! :) Klem

      Slett