onsdag 14. august 2013

Det klargjøres til steinlegging

I dag kom de og startet arbeidet med å klargjøre til steinlegginga. Når jeg ser på sandnen de har fyllt på får jeg et inntrykk av hvordan det blir når steinen er lagt. Det ene sitteområdet ser mye større ut nå som alt er på noenlunde samme nivå. Du ser det på det nederste bildet. Vi tenker å ha en sittekrok inni kroken i bedet og også en som er foran inngangen til terrassen der kveldssola er lengst sommerstid. Kanskje en benk eller noe. Det blir spennende å se når de begynner å legger steinen og etterhvert er ferdig. Så snart steinen er på plass kan vi fylle opp med jord i bedene. Det måtte vi vente med slik at jorda ikke presset ut kantsteinen. De skal også komme med noe masse til blomsterkassene. Etter at de er ferdige i hagen, så skal de legge stein på biloppstillingsplassen og foran garasjen. Da vil uteområdet virkelig ha tatt form. Det er fortsatt ting som gjenstår, men det er kjekt at det har tatt såpass form før vinteren kommer. Nå er jeg spent på om de kommer mens jeg er på jobb i dag og på hvordan det ser ut når jeg kommer hjem :)





Har du forslag til møbler vi kan kjøpe/lage som kan stå ute året rundt uten å trenge for mye behandling? Jeg har lurt litt på steinbenk av et eller annet slag.

2 kommentarer:

  1. Det ble veldig annerledes når sanden kom på plass! Moro å følge med her :)

    Vi har hatt folk innom i går og i dag som skal gi oss tilbud på jobben som skal gjøres utenfor. Og de hadde så klart noen innspill ifht de tegningene vi har fått - håper bare de kan komme fort i gang:)

    Vi vurderer en plassbygget benk på terrassen, helst med "innebygd" putekassefunksjon - steinbenk blir kanskje litt kaldt å sitte på? Men så klart med puter blir alt fint!
    Ha en flott kveld :)
    Klem fra Ingrid

    SvarSlett
    Svar
    1. Benk med putekassefunksjon høres bra ut. Vi har snakket fram og tilbake om benker på terrassen, men har ikke landet på noe. Benken av stein var tiltenkt et lite område ute på belegningssteinen der jeg synes å huske at vi har vårsol. Blir spennende å se om vi husket rett ;)

      Nå er siste stein lagt på uteområdet vårt. Så sant vi ikke finner ut at vi vil ha mer stein ;) Kjekt å se det ferdig :) Har dere fått noe tilbud? Har de startet?

      Slett