søndag 4. august 2013

Blomsterkasser med kledning på

Mannen har begynt å kle blomsterkassene og det er artig å se hvordan de tar form. Vi har bestemt oss for å ha litt forskjellige høyder for å få variasjon. Siden vi skal ha så mange blomsterkasser, så blir de er viktig element i hagen.







I dag har vi vært ute og spist bursdagsmiddag for å feire bursdagen til tanta til svigermor. Etterpå skulle svigermor og svigerfar kjøre henne hjem og vår kjøreglade frøken ville bli med. Da benyttet jeg og mannen anleningen og kjøpt mer jord og noen flere planter. Vi kjøpte tre like stauder som er guloransje, du ser dem på det nederste bildet, og det japanske lønnetreet vi ikke fant da vi var og handlet før helga. Planen er å plante i morgen og med mer jord kan vi nå handle bærbusker også.

Ønsker deg en fin kveld! :)

12 kommentarer:

  1. Lykke til med den videre plantingen og snekeringen! Det blir SÅ fint! :)

    God kveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! I dag har vi handlet litt mer og plantet mange planter. Begynner å bli grønt i hagen nå :)

      Slett
  2. Det ser veldig flott ut med blomsterkassene dine. Det må være gøy å skulle plante så mye på en gang :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig gøy å plante i hagen og se hvordan den tar form. Den er grønnere i dag enn den var i går :) Vi har plantet mye i dag. Nå skal vi ikke ha flere busker eller trær i bedene våre. Neste år skal jeg ta i bruk kjøkkenhagen. Gleder meg til det :) Minner meg på at jeg må høste squashen som er klar.

      Slett
  3. Her begynner det virkelig å ta form,ser kjempefint ut!!
    Blir spennende å se det ferdigt:))
    Ha en fin ukestart:o))
    Klemmer Siv Mette

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det! Det går stadig framover. I dag har vi plantet flere planter. Nå har vi fått på plass det vi tenker å ha av busker og trær i hagen. Så får vi se neste år om vi må endre på noe :) Klem

      Slett
  4. Nå måtte jeg bla meg nedover her hos deg; det var visst en stund siden sist jeg var innom - dette blir jo kjempefint!!!
    Vi var en tur på hagesenter i går, men det var myyyye tuja, og ikke så mye annet.... Så vi får lete videre
    I dag har vi kikket på terrassebord; jammen ikke lett å velge der heller.. Godt jeg har ferie, og mye tid til å tenke :)

    Nyt den nye uka!
    Klem fra Ingrid

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Det er mange valg å ta både når en anlegger hage og når en bygger hus. Det har vi erfart det siste året :) Gøy er det! I løpet av i går og i dag var vi innom tre plantesentre. Det varierte hvor mye de hadde inne. Det ser ut til at det går mot høst i hageverden. Men ikke helt enda, vil nyte sommeren litt til :) Ha ei fin uke! :) Klem

      Slett
  5. Stilig med forskjellige høyder, da blir det mer liv og ikke så like flater.
    Ha en fin augustdag, nå starter vel plantesalget for alvor snart da kan man få masse fint for en billig penge.

    Maritklem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Jeg har tenkte på det med salget, men vanskelig å vite om vi hadde fått det vi ville ha om vi ventet lengre. Nå har kjøpt det vi skal ha av busker og trær. Plantet mye i dag :) I går kjøpte jeg stauder på tilbud av typen betal for to og få tre. Enn så lenge får de bo på terrassen, men når vi har fyllt opp med jord i bedene skal de flytte ut der. Jeg vet hver :) Snart skal vi på staudejakt hos våre foreldre. Gleder meg til det :) Klem

      Slett
  6. Så flott uteplass, og god idé og bygge blomsterkasser :) Fin dag til deg. Klem Monica.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Gleder meg til å ta i bruk blomsterkassene og til å ha kjøkkenhage neste år :) Ha en fin kveld og god natt! Begynner å bli sent nå :) Klem

      Slett