tirsdag 9. juli 2013

Oppussing av lampe fra 70 - tallet: Underveisbilder

For en tid tilbake, det begynner å bli en stund siden nå, så fikk vi en lampe av foreldrene mine. En autentisk lampe fra 70-tallet. Den ble bare stående uten at jeg gjorde noe med den og der vi hadde den i det gamle huset rakk den ikke bort til stikkontakt. Den ble altså stående ubrukt. I forbindelse med at vi ryddet til visning ble den stående hos mine foreldre igjen og der ble den stående til vi fikk den tilbake på fredag. I helga har jeg vasket lampa og sprayet foten. Kulene var helt gulbrune inni av skit. De hadde stått ubrukt i mange år før vi fikk dem. Foran på lampa var det slags "gitter" av svart plast. Dette var ødelagt på den ene kula, så jeg tok det derfor av på begge, Jeg var så ivrig med å gå i gang at jeg tok ikke bilde av hvordan kulene så ut inni før jeg begynte å vaske dem, men du kan se litt hvordan det så ut i den nederste kula på det øverste bildet.av svigers. Foten pusset jeg med sandpapir, tørket bort støv og grunnet den før jeg sprayet den svart.









Har du sett slik lampe før?

4 kommentarer:

  1. Så stilig den ble=) Vi hadde ei lignende hjemme da jeg var liten, men den ligger nok på dynga nå! Ha en fin kveld=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Det gjorde seg med litt spraymaling på foten :) Jeg skal legge ut bilde av den plassert i TV-kroken. Må bare få tatt bilde(r) først :)

      Slett
  2. Jaa, jeg har en rød slik en etter mine foreldre, og lette etter litt oppussingsråd på nett, og kom over bloggen din :)
    Berit

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg synes disse lampene er flotte. Vi har en oransje også. Den har bare en lampe på, men hadde opprinnelig to. Skulle gjerne sett lampa di :)

      Slett