torsdag 18. juli 2013

Med salongbordet på plass

Før vi flyttet inn planla jeg hvilke soafer og salongbord vi skulle ha. Sofaene kjøpte vi allerede før vi flyttet inn og var så heldige at vi fikk oppbevare dem hos Skeidar til vi kunne ta i mot dem i det nye huset. De kom på plass dagen før vi flyttet inn i april. Salongbordet ventet vi lenge på. Jeg hadde bestemt meg for hvilket vi skulle ha uten å ha fått med meg at det var en nyhet som enda ikke hadde kommet  i butikkene enda. Jeg hadde målt og beregnet plassen til sofaene og dette bordet og kommet fram til at dette passet bra størrelsemessig, så da måtte vi ha det. Og dessuten så falt jeg for stilen og syntes bordet passet godt sammen med sofaene. Og det gjør jeg fortsatt etter å ha fått det på plass. I begynnelsen av juni kom det og vi var raske på pletten. Det vil si at jeg sendte mannen ut lørdags morgen etter å ha oppdaget fredag kveld at bordet hadde kommet til Forus og at det var sånn cirka 2 på lager. 

Salongbordet er fra IKEA og heter Stockholm. Det oransje teppet sofaene og salongbordet står på er også fra IKEA og ble kjøpt for flere år siden. Det var et av utgangspunktene våre da vi valgte nyanse til den oransje veggen vi har i stua. Den oransje lampa har vi fått av mine svigerforeldre og kurva av mine foreldre. Lampa hadde to kuler tidligere, slik som den brune vi har. Skåla på salongbordet er kjøpt på en bruktbutikk. Du kan se flere bilder fra stua her. Det er vel lett å se hva favorittfargen min er? ;)











 Har du en favorittfarge?

6 kommentarer:

  1. Når jeg ser stuen din antar jeg at det er oransje? :-) Ja, alle har vel en yndlingsfarge, og min er rosa. Flott sofa du har!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! :) Oransje er favorittfargen min, ja, og den går igjen flere steder i huset :) Da huset skulle males innvendig valgt vi at av veggene ikke skulle males hvite, men få farge. Den ene veggen i stua ble malt oransje og den ene veggen på frøknas rom ble malt rosa.

      Slett
  2. Det var veldig fint i den nye stova! Er også veldig glad i oransje!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! :) I løpet av august regner vi med å få på plass gardiner. Vi har bestilt plissegardiner :)

      Slett