mandag 15. juli 2013

Det bygges i hagen

Mannen har kommet godt i gang med blomsterkassene som skal stå inntil terrassen. Så langt det er planlagt, men planer kan jo endres, så skal blomsterkassene brukes til kjøkkenhage, urter, jordbær og aroniabusker. De to aroniabuskene skal vi plante i blomsterkassen der den skal fungere litt som skjerming for innsyn, men også som skjerming på vind. Så får vi se om de overlever vinteren der, men jeg tror de er de buskene som er best rustet til det. På høsten vil den friske godt opp i hagen og så får vi aronia. Enn så lenge har vi kun brukt aronia smothie, men kan tenke meg å prøve meg på å bruke det til andre ting også som f. eks saft eller syltetøy.Blomsterkassene skal males i sammen farge som huset. Siden mannen bygger blomsterkassene og maler huset, så er det vel min jobb å male blomsterkassene :)

'



Har du blomsterkasser?

8 kommentarer:

  1. Blir artig å se hvordan det blir når du får malt og plantet=) Det ser ut som det kommer til å bli veldig bra=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Jeg gleder meg til å se det ferdige resultatet. Jeg får se om jeg maler i år eller neste år. Det viktigste denne sommeren er å få på plass de buskene og trærne vi skal ha slik at de kan vokse og bre seg utover neste år :)

      Slett
  2. Så spennende å følge med prosjektene deres! Koselig blogg det hadde vært fint å følge. Hvis du legger til følgerfelt får vi oppdateringene direkte inn på vår leserliste.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Jeg har prøvd å legge til noe, men vet ikke om det var det du tenkte på? Er det noe annet jeg kan gjøre? Selv har jeg kopiert og limt inn bloggadresser på leselista mi. Mye nytt å finne ut av her inne :)

      Slett
  3. Hei! Takk for hyggelig kommentar. Det er litt av et hageanlegg dere har laget. Kjempespennende. Du spurte om planteforslag. Planter som jeg tror kan ble fint, er prydgress: Miscanthus sinensis 'Maleparthus', Calamagrostis x acuteflora 'Karl Forester' eller 'Overdam'. De gir et veldig fint transparent uttrykk
    sammen med purpursolhatt. Japanske lønnetrær og hosta tror jeg også kan bli veldig fint. Lykke til! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Vi har tenkt, planlagt og tegnet. Nå har jeg så smått begynt på ny tegning slik at vi kan tegne inn vekster. Takk for forslag! Vi har en sort prydgress som vi har fått i gave av ei venninne. Må sjekke ut hvilken det er. Den står nå i krukke, men tenker å plante det ut i bedet. Purpursolhatt og prydgresset du nevnte må jeg Google og finne bilder av. Japanske lønnetrær og hosta er flotte.

      Slett
  4. Ja, her skjer det mye på en gang! Det blir nok veldig fint når dere blir ferdig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det gjør det. Neste sommer kan vi nyte hagen og gå og pusle i den. Gleder meg til det :)

      Slett