lørdag 13. juli 2013

Det blomstrer i vår bittelille kjøkkenhage

I år har jeg ikke sådd noe og ikke har vi kjøpt noen grønnsaksplanter heller. Det ble ikke noe av det i år med nybygget hus og ny hage. Likevel har det blitt en bitteliten kjøkkenhage for vi har fått to squashplanter av mine foreldre. Disse er det nå mange knopper på og den ene har fått blomster også. På begge to er det squash på vei. Vi får to typer squash. Den avlange grønne har jeg hatt før, den gule har jeg ikke hatt. Det blir spennende å se om det blir noe av squashen.

Vår bittelille kjøkkenhage



Den grønne avlange squashen







Den gule squashen







Har du grønnsaker i hagen?

8 kommentarer:

  1. Skjønner godt at det ikke ble sådd grønnsaker med nybygget hus. Koselig med squash. Det har vi ikke i år, men har hatt det flere år tidligere. Vi har mange grønnsaker i hagen, selv om vi ikke har så mye av hver. Ønsker meg større kjøkkenhage, så tror det blir utvidelse om ikke så lenge=) Fin lørdag til deg=) Vibeke

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjekt med kjøkkenhage :) Neste år skal noen av blomsterkassene mannen skal lage brukes til det. Om det ikke blir veldig stor plass, så får vi plass til en del. Gleder meg til å starte våren tidlig neste år med å så inne :)

      Slett
  2. Det blir godt med egendyrka squash! Til neste år blir det nok mer hos deg, tenker jeg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Squash fra egen hage er godt. Ja, neste år skal jeg dyrke mye forskjellig. Tror vi skal skaffe hos nytt drivhusskap til da, for det vi har går litt opp i liminga og det er jo et poeng at det ikke trekker for mye ;) Kjekt å kunne starte våren tidlig med å så inne :)

      Slett
  3. Spennende med squash! Jeg har aldri dyrka det.

    God søndag! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Squash er godt og så er det kjekt å kunne hente den i egen hage :) Så jeg håper det blir noe på oss. Neste år skal jeg så igjen selv. De jeg sådde i fjor fikk ikke vi noen squash som var spisendes på, men mine foreldre fikk på planter de hadde fått av oss. God søndag til deg også! :)

      Slett
  4. gøy med egne grønnsaker selv om det ikke er så mange du har enda. tul neste år blir det nok mange flere hos deg :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er det :) Gleder meg til å så og dyrke neste år.

      Slett