tirsdag 25. juni 2013

Huset får farge

Mannen har begynt å male huset. Han er i full permisjon nå og benyttet anledningen mens frøkna var på skolen til å starte. Nå har jeg og frøkna også fri. Vi får god tid sammen alle tre i sommer :) Fargen vi har valgt på huset er sotgrå og er brukt på hus i gata som likner på vårt. Sånn for sikkerhets skyld snakket jeg med noen fra alle husene med samme farge for å høre at de syntes det var greit at vi malte likt og det gjorde de. Så da var valget lett :) Dette er en farge jeg synes passer godt til denne type hus. Det har vi jo bevis for i gata :) Og så passer den til allslags farger vi måtte finne på bruke i hagen eller på terrassen. PS. Legg merke til de lekre soveromsgardinene ;) Plissegardiner er bestilt og vi gleder oss til de er på plass både her og der.




'
Hvilken farge har du på huset? Hvilken farge kunne du tenkt deg å ha på et eventuelt hus?

6 kommentarer:

  1. Veldig fin farge dere har valgt på huset :) Vårt var royalimprignert, så vi trenger ikke gjøre noe utenpå på noen år - helt greit ;)
    Kjenner igjen stilen på gardinene der! Vi hadde et laken hengt opp med tape før plisseene kom... Blir bra til slutt!

    Ha en strålende fin dag!
    Klem fra Ingrid

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Så greit å kunne vente noen år :) Håper plissegardinene kommer snart. Hadde besøk i uke og får nytt besøk til uka, så nå har vi tom rom med søppelsekker som gardiner ;) Det gjør nytten :) Nå er de nesten ferdige med å legge skifer. Hurra! det blir så fint :) Ha ei flott uke! Klem

      Slett
  2. Fargen kledde huset godt! Vårt hus er hvitt (med grønne vinduskarmer der vi ikke har skiftet ut de gamle vinduene), men det trenger ny panel og deretter ny maling... ;) Vi tenker fortsatt at det skal være hvitt, men UTEN grønt rundt vinduer! ;)

    Spennende med kjøkkenhagen din. Lykke til! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Jeg tenker at forskjellige typer hus kler forskjellige farger. Og så ser jeg at det er en fordel å ha sett den valgte fargen brukt på andre hus, for da vet vi hvordan den blir :) Nå sitter jeg og småfryser i kveldssola, så da er det vel tid for å tusle inn snart. Gleder meg til å se hvordan blomsterkassene blir og til å ta dem i bruk som kjøkkenhage neste år :) Mannen har planer om å kjøpe material til uka. Ønsker deg ei flott uke! :)

      Slett
  3. SÅ fint det blir ! :) Kjekt når liten og stor kan jobbe sammen. Jeg ønsker meg et lyyysegrønt eller hvitt hus ;) hehe. Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! He, he... Det kan jeg se for meg :) Og kanskje også stilen på huset ;) Klem

      Slett