lørdag 1. juni 2013

Heklet potteskjuler av plast

God morgen! :) For noen år siden leste jeg på en blogg om ei som heklet blomsterpotter. Da tror jeg tanken var at en kunne plante rett i dem. Jeg har lenge hatt en plante stående ved kjøkkenvasken som ikke har hatt potte. Først ved kjøkkenvasken i det gamlehuset og etter flytting havnet den jammen ved vasken igjen. Rett og slett fordi jeg ikke har en potte som passer. Jeg hadde lyst på noe på terrassebordet og tenkte at den planten kunne få flytte ut. Men jeg ville skjule den brune plastpotta, så da fant jeg fram et par bæreposer og satte i gang med klipping av remser og hekling. Resultatet ser du på det nederste bildet. På bloggen til Fru Stussli kan du se fillerye(r) heklet av plast. Hun har også heklet mange flotte filleryer av stoff. Fillerye jeg har heklet kan du se her.





Har du heklet potteskjulere eller blomsterpotter av plast?

2 kommentarer:

  1. Så morsomt! :)

    God helg til deg og dine! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! En stund siden jeg har vært innom nå. Denne uka var første uka tilbake i 100 % etter permisjonen. Travelt og uvant :) God helg til deg og dine! :)

      Slett