torsdag 23. mai 2013

En titt i stua og på kjøkkenet

God morgen! Her i huset er det tidvis litt kaos. Sånn er det vel når man er relativt nyinnflyttet. Håper jeg kan leve lenge på det ;) Det er stadig mer og mer som kommer på plass rundt omkring i huset og stadig flere esker tømmes. Vi har fortsatt ikke salongbord i stua, men skap/hylle har vi fått på plass. Vi valgte å gå for Billy-hyller fra IKEA da disse både rommer mye og ikke stikker så langt ut fra veggen. Vi gikk for lang skapdør som er delvis åpen. Vi har en del hyller av dette slaget rundt omrking i huset vårt. Her kan du se dem brukt i TV - kroken vår. Kjøkkenet som skimtes i bakgrunnen er stort og godt med god benkeplass. Lørdag laget jeg kake og det var herlig å ha god plass mens jeg holdet på. Da fikk den oransje kjøkkenmaskinen jobbet litt :) Du kan forresten se flere bilder fra stua vår her.

I hylla har jeg valgt å sette bøker som man gjerne blar litt i og leser litt og setter tilbake. Skjølnnlitteratur har vi oppe i TV-kroken og faglitteratur tenker vi å ha i kjellerstua. Tanken er som så at en skal kunne ta ut en bok og synke ned i sofaen og blad i den. Her hvor vi ikke har TV er det bøker vi skal satse på :) Skjønnlitterøre bøker vi leser får også plass i hylla mens vi leser dem. Når de er ferdig lest skal de tilbake i bokhylla i TV-kroken eller returneres til rettmessig eier. Fant og leste nettopp ei bra bok som viste seg å være min søsters. Jeg kunne ikke huske hvordan boka hadde havnet hos oss, så da tenkte jeg den kom fra henne. Hun anbefaler rett som det er bøker. kjekt! :)
Liker du å lese? Hvor har du TV?
Ønsker deg en fin dag! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar