onsdag 17. april 2013

Husbygging: Vedovn og stålpipe ute

Tirsdag kom de med vedovn og pipe. I prospektet fulgte det med stålpipe. Vi valgte å plassere vedovnen på ytterveggen og ha pipe utenfor. Det var flere årsaker til at vi valgte det: ovnen og gjør mindre ut av seg når den ikke har en pipe som går til taket, ei pipe inne ville brukt opp plass i hobbyrommet ovenfor og at jeg er litt skeptisk etter å ha opplevd brann, Jeg føler meg tryggere med pipa utenfor enn at den går gjennom et av soverommene oppe. Sjansen for at det brenner er liten, men det er mer kos å se på flammene når jeg samtidig føler meg trygg. Vi har valgt vedovn da vi har planlagt sittegrupper ved siden av vedovnen. Inn mot den oransje veggen har vi tenkt å ha spiseplass og ved vinduene som former et hjørne skal sofaene stå. Forhåpentligvis ringer de snart for å avtale når de kommer med sofaene i morgen. I morgen skal også hovedbadet gjøres ferdig og vi er virkelig klar for innlfytting. Vi er for det meste ferdige med utvask og jeg er godt i gang med å rydde inn i kjøkkenskap.







Har du vedovn? Er det noe du vil ha?

4 kommentarer:

  1. For et tøft OG fint hus!

    Vi har ikke vedovn, men peis. Tenker på å sette en innsats inn i peisen.

    Sier det igjen, det er så lyst og fint hos dere! :) Det blir nok herlig å snart flytte inn. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Vi flyttet inn på fredag. Herlig å være på plass :) Vi har ikke fått testet vedovnen. Må skaffe oss noe ved, det er absolutt vær for å teste den :)

      Slett
  2. Vi har peis vi. og er fornøyd med den :) Masse lykke til med å bo dere inn i huset. Det er fantastisk med nytt hus!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Fredag flyttet vi inn og det er herlig å være på plass :) Denne uka skjer det en del ute. Kjekt å se at hagen tar form :)

      Slett