onsdag 24. april 2013

Husbygging: Store endringer utenfor

Fredag flyttet vi inn. Vi er glad vi hadde planlagt å vente med flytting og ikke tok den rett etter overtakelse. Dermed var alt på plass av større ting da vi flyttet inn. Det var det ikke ved overtakelse. Samtidig fikk vi vasket huset og jeg fikk pakket ut mange esker og satt på plass på kjøkkenet slik at det meste var klart der da vi flyttet inn. Denne uka jobbes det med uteområdet. Det har blitt utsatt pga frosten i bakken, men nå er de i gang. De har gravd og kommet med masse i form av sand og jord. Muring er også på gang. Kort tid etter at jeg tok bildene i morges så kom murerne. Jeg regner med det ikke lenge til det snekres på både terrasse og gjerde. Kjekt å se at det tar form og begynner å likne en hage :) Etterhvert skal det legges stein i store deler av hagen, men det skjer ikke med det første. Snart kan vi gå i gang med er å plante busker der vi har fått jord.













Jeg skal nyte permisjonsdagen og få enda litt mer orden i huset. Frøkna har gått til skolen sammen med venninner i gata. Herlige jenta vår :) Etter skoleslutt blir det lekser her hjemme. Frøkna er ikke med på leksehjelp så lenge vi er i permisjon. Tenk at det snart har gått et halvt år siden vi ble en familie, det føles lenge, men er samtidig kort tid. Mye som har skjedd dette siste halvåret :)

Ønsker deg en fin dag! :)

4 kommentarer:

  1. Hei på deg! :)

    Det må være stas å kunne flytte inn i sitt eget hus.
    Deilig at dere har fått gjort ting på forhånd, da føler man seg mer som hjemme med en gang!
    Lykke til med hus- og hageprosjektet <3 Jeg følger spent med.. ;)

    Ha en fin uke.
    Klem fra Heidi

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Ja, det har vært gøy å flytte inn. Gikk litt med feriefølelse de første dagene og følte jeg var på besøk :) Begynner å lande nå. Ha en fin uke du også! :) Klem

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Så utrolig herlig at dere har kommet til rette :) Det var nok lurt å drøye innflyttingen littegrann. Gleder meg til å se bilder fra huset på innsiden, om du vil dele det :) Lykke til med resten av prosjektet! Dere er flinke som står på!! :)


    Klem fra Lite hi

    SvarSlett