mandag 1. april 2013

Heklet fillerye i rosa, hvitt og grønt

Den heklede fillerya til frøknas rom i Nyhuset er ferdig. Den er heklet av stoffgarn i herlige farger som vi kjøpte på Kreaktiv på Kvadrat. Vi betalte 75 kr pr. rull. Frøkna var med og vurderte fargene. Hver av rullene inneholdt ca 120 m garn. Jeg startet med luftmasker, heklet fastmasker i første runde og gikk deretter over til staver. Jeg valgte å begynne med hvit og avslutte med hvit. Jeg fikk god råd underveis i prosessen og har hatt mange rundt meg som kunne mene noe sammen med meg :) Det ble til at mannen i dag dro og kjøpte mer hvit da det begynte å bli knapt med garn samtidig som rya kunne vært større. Størrelsene den har nå skal den være. Diameteren er ca 88 cm. Det ble garn til overs og jeg har heklet to kurver. Jeg får se hva mer jeg gjær med restene av garnet. Jeg skal legge ut bilder av kruvene.





Har du heklet filleryer? Har du heklet runde eller firkantede?

http://strikk.net/hekling

2 kommentarer:

  1. Flott, nydelige farger :) hilsen Strikkeogheklelise.blogg.no

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! De fargene passer godt inn på frøknas rom :)

      Slett